A vallások, a néphagyomány nagyon jól tudott valamit: az ünnepet várni kell. Várni, készülni talán még sokkal jobb, mint maga az ünnep. Ezek alapján már az 1. osztályban is fontosnak érezzük, hogy megtartsuk az Adventet! Nem kell bonyolult dolgokra gondolni: készítettünk koszorút az ajtóra a gyerekekkel, díszíettük az ablakot, minden nap valami apróságot alkottunk.
A közösen kialakított rítusok, szokások tartják fent a közösségünk egységét. A hagyományok alapozzák meg az azonosságtudat érzését. A rítusok, szokások, ünnepek hidat építenek a generációk között. Kifejezik a társas kapcsolatot. Értéket tulajdonítanak.
Az ünnepeknek van bizonyos időt tagoló funkciója. A kisgyermek azt szereti, ha élete, nagy mértékben átláthatóan, megszokott módon zajlik. Az ünnepek lehetőséget adnak a megszokottból való kilépésre.
Angyalkaváró, csillogó szemű csemetéből lám-lám, mára mi lettünk az angyalkák. Minden karácsonykor óhatalanul visszasettenkedik az észrevétlenül eltelt gyermekkor: nehéz a csillogó, sejtelmes-szépséges ünnepet máshogy látni, mint egy gyermek szemével. Éppen ezért veszünk részt szívesen községünk Adventi készülődésébe.
Az 1. a és 1. b osztály közösen készült versekkel, hangulatos zenékkel a szereplésre. Tanítványaink nagy örömmel vettek részt a várakozásban. Izgatottan készültünk a fellépésre, amely december 14-én, Advent 3. vasárnapján volt. A gyerekek egy jó hangulatú. kedves verscsokorral köszöntötték a falu megjelent lakosait. Köszönjük a szülők támogató segítségét, és a felkészítő tanítók, Balláné Spitz Mariann, Csibrik Orsolya, Katona Krisztina és Szabóné Kovács Erika munkáját.
„A sport nemcsak testnevelés, hanem a léleknek is az egyik legerőteljesebb nevelőeszköze.”
(Szent-Györgyi Albert)
Már több évtizedes iskolánkban, hogy az alsó tagozatos diákok aktív sportolással várják a „nagyszakállút”. A játékos feladatok végrehajtása közben Mikulástanoncokká válnak. Ez mindig nagy sikert arat,szórakoztat. Az ügyességet igénylő és fejlesztő váltóversenyek során próbára teheti, összemérhetik erejüket, ügyességüket, kitartásukat, gyorsaságukat a saját korosztályukhoz tartozó csapatokkal.
Az idei versenyeredmények a következők:
1-2. évfolyam 3-4. évfolyam
I .2.a I. 4.a
II. 1.a II. 4.b
III. 1.b III. 3.a
IV. 2.b IV. 3.b
Gratulálunk a csapatoknak, köszönetet mondunk a DÖK képviselőinek a zsűrizésért és minden kollégának a segítségért.
A felső tagozaton a hagyományos focikupával ünnepelték a tanulók a Mikulás eljövetelét. Az izgalmas verseny végeredménye:
I. a 8.b osztály csapata (BSW) – csapatkapitány: Fülöp Máté
II. a 8.a osztály csapata (Legenda FC) – csapatkapitány: Szalai Bálint
III. a 6.a osztály csapata (Bajnokok) – csapatkapitány: Rabi Dániel
A legjobb kapus díját Szabó Tamás 6.b osztályos tanuló nyerte el, míg a gólkirályi címet két tanuló kaphatta meg: Szalai Bálint (8.a) és Gombita Gergő (6.b) 6-6 góllal vívta ki e megtisztelő címet. Gratulálunk a nyerteseknek!
December 5-én minden mezőfalvi diák kíváncsian és nagy izgalommal indult iskolába. Aznap vártuk a Mikulás megérkezését. Reggel, ahogy beléptem az iskolába láttam, hogy mindenütt pirosba öltözött gyerekek vannak. Ennek nagyon örültem, mert tudtam, hogy társaim figyeltek a diákönkormányzat felhívására s kérésünkre szinte mindenki viselt valamilyen piros ruhadarabot. (Még a tanáraink is!) A sok pirostól vidám hangulatú iskolában nagyon jó érzés volt megtapasztalni, hogy a kicsik Mikulás-dalokat énekelve vártak bennünket, krampuszokat és a Télapót. A legjobban az elsősök örültek nekünk. Látszott rajtuk, hogy erre vártak már régóta. Minden osztály énekelt nekünk. Szuper volt a hangulat az osztályokban és az utána következő adventi műsor is jó volt.
Kép forrása: Net@-OK
Szerintem a többiek nevében is mondhatom, hogy nagyon jót mikulásoztunk együtt.
Sándor Kinga 8.a
Immár negyedik alkalommal emlékeztünk meg a fogyatékos emberek világnapjáról az iskolában.
Fejlesztő szakembereink a természettudományos munkaközösség tagjaival karöltve, változatos feladatokkal készültek a világnapi megemlékezésre. Az alsó tagozatosok Bartos Erika Őrangyal (Mesék az elfogadásról) c. könyvéből hallottak történeteket, majd játékos feladatokon keresztül próbáltuk érzékeltetni a gyerekekkel egy-egy érzékszerv kiesésének nehézségeit. Megismertettük tanulóinkat a Gördülő Tánccsoport kerekesszékes műsorával, majd sor került tapintós játékra is, ahol bekötött szemmel hétköznapi tárgyakat kellett párosítani. A hanglottó játék során a fürdőszoba, nappali, kert, konyha zajait próbáltuk azonosítani. A nem beszélő emberek helyébe képzelve magunkat, activity játék során igyekeztünk elmutogatni és kitalálni fogalmakat, közmondásokat.
A felső tagozatosokat a tornateremben akadálypálya várta, ahol kerekes székkel kellett végrehajtani különböző ügyességi gyakorlatokat. A kistornateremben csörgőlabda bajnokság keretében mérkőzhettek meg az osztályok képviselői, míg a többiek egy különleges bocsa játékban vehettek részt Szentpáli tanár úr vezetésével. A feladat során a gurító játékosnak a látás kikapcsolása mellett kellett a bocsát egy segítő társ irányításával a pallinóhoz minél közelebb juttatni.Az informatika teremben keresztrejtvényt kellett megfejteni, melyben a fogyatékosságcsoportokhoz tartozó fogalmak szerepeltek. A gyerekek a megoldáshoz használhatták az internetet is, melynek segítségével rengeteg jó megoldás született.
Az aulában üzenő falat alakítottunk ki a világnap alkalmából, ahol a gyerekek és a felnőttek a „Mit tehetnék érted?” és a „Mit tehetnék, hogy számodra könnyebb legyen?” kérdéskörben oszthatták meg gondolataikat, míg a kisebbek rajzaikkal örvendeztettek meg bennünket. A fogyatékos emberek világnapjáról való megemlékezés nem titkolt célja, hogy a ránk bízott tanulók értsék meg, hogy mindannyian másak vagyunk, egyikünk sem értéktelenebb, vagy értékesebb a másikunknál, így ne értékeljék kevésbé egymást még akkor sem, ha társuk fogyatékossága miatt különleges gondoskodásra szorul.
Fontos célunk, hogy kialakuljon bennük annak az igénye, hogy segítsék a sérült vagy fogyatékkal élő embereket, legyen számukra világos a helyes emberi magatartás, ha sérült vagy fogyatékkal élő emberrel kerülnek kapcsolatba. Úgy véljük, hogy az évek óta megrendezésre kerülő projektnap hozzájárul a szociális érzékenység, az empátia, az együttműködési készség, az egymásra figyelés gyakorlásához, fejlesztéséhez.
A tankerületi mesemondó versenynek idén is Nagyvenyim adott otthont, melyre a Dunaújváros és a város környéki iskolák nevezhetnek. A mezőfalvi iskolából minden évben sok versenyző indul ezen a nagyszabású vetélkedésen. Az idei év legjobb eredményei:
I.helyezettek:
- Takács Hanna 2.a osztály – Felkészítő tanára: Márokné Szatmári Ilona
- Gombita Dzsenifer 5.b osztály - Felkészítő tanára: Nagy Margit
- Gárdonyi Réka 6.a osztály - Felkészítő tanára: Nagy Margit
III. helyezett:
- Vámosi Noémi 7.a – Felkészítő tanára: Nyulasiné Lakos Angéla
A székesfehérvári Hétvezér Általános Iskola Móra olvasási versenyén nagyon szép sikereket ért el a 4.a osztály csapata.Kovács Vivien, Miklós Mátyás és Szatmári-Nagy Eszter az V. helyezést szerezte meg a megyei megmérettetésen. Felkészítő tanáruk: Ványi Gáborné
Három 8.b osztályos tanuló szerepelt sikeresen a Dunaújvárosi Bánki Donát Gimnáziumban megrendezett Komplex természettudományos versenyen, ahol a megtisztelő IV. helyezést érték el. Gratulálunk Hajnal Dánielnek, Jásper Marcellnek és Puskás Tímeának, valamint a felkészítő tanáruknak, Koppányiné Sági Mónikának.
A Dunaújvárosi Sándor Frigyes Alapfokú Művészeti Iskola tankerületi népdaléneklési versenyt szervezett, melyen három népi énekes növendék vett részt: Reinitz Zsóka, Gárdonyi Réka és Bodás Dalma. Mindannyian dicsérő oklevéllel tértek haza, melyhez gratulálunk nekik, és felkészítő tanáruknak, Balogh Tímeának is.
Szívből gratulálunk a versenyzőknek, köszönjük a felkészítő tanárok munkáját!
Ne sírj, mert szeretsz engem!
A halál nem jelent semmit.
Csupán átmentem a másik oldalra.
Az maradtam, aki vagyok, és te is önmagad vagy.
Akik egymásnak voltunk, azok vagyunk mindörökre.
Úgy szólíts, azon a néven, ahogy mindig hívtál.
Beszélj velem, ahogy mindig szoktál,
ne keress új szavakat.
Ne fordulj felém ünnepélyes, szomorú arccal,
folytasd kacagásod,
nevessünk együtt, mint mindig tettük.
Gondolj rám, kérj, mosolyogj rám, szólíts.
Hangozzék a nevem hátunkban,
ahogy mindig is hallható volt.
Ne árnyékolja be távolságtartó pátosz.
Az élet ma is olyan, mint volt, ma sem más.
A fonalat nem vágta el semmi, miért lennék
a gondolataidon kívül...
csak mert a szemem nem lát...
Nem vagyok messze, ne gondold.
Az út másik oldalán vagyok, lásd, jól van minden.
Meg is fogod találni a lelkemet,
és benne egész letisztult szép, gyöngéd szeretetemet.
Kérlek, légy szíves... ha lehet,
töröld le könnyeidet
és ne sírj azért, mert annyira szeretsz engem.
(Szent-Ágoston)
A Petőfi Sándor Iskolafejleszési Kuratóriuma az intézményvezetőkkel kibővülten, november 4-én egyeztetést tartott az idei évi Alapítványi Bállal kapcsolatban. Mindenki előtt ismeretes tény az, hogy egy sajnálatos baleset miatt családi tragédiában elhunyt két felnőtt és egy gyermek. A gyermek az iskolánk 8. osztályos tanulója volt, aki az Alapítványi Bál nyitótáncában szerepelt volna.
Arra az álláspontra jutottunk, hogy kegyeleti okokból és a tanulókat ért megrázkódtatásra figyelemmel új időpontot keresünk a bál megrendezésére.
Az új időpont: 2015. január 24. 19:00 óra.
Bővebben: Későbbi időpontban kerül megrendezésre az Alapítványi Bál