Nagy siker volt a szülői munkaközösség által szervezett Valentin napi bál! Iskolánk diákjai vidám műsorral teremtettek jó hangulatot a mulatságon. Az eddigi hagyományoktól eltérően az idei évben nem csak a művészetoktatásban tanuló diákok csillogtatták meg tudásukat, hanem osztály és évfolyam produkciókat is láthatott a vendégsereg.
Takács Hanna 6.a és Tórizs Alina 2.a osztályos tanulóink Pusztavámon jártak, ahol megmérették magukat a Fejér megyei nemzetiségi iskoláknak kiírt német szépkiejtési versenyen. Hanna az előkelő 2. helyen végzett, Alina pedig elismerő oklevélben részesült. Hanna következő állomása március 8-án Mosonmagyaróváron lesz, ahol 6 észak-dunántúli megye és Pest megye helyezettjei mérik össze tudásukat. Gratulálunk a lányoknak a szuper eredményükhöz!
2000-ben rendelte el az akkori országgyűlés a Kommunista diktatúrák áldozatainak emlék napjának megtartását. Azóta minden év február 25-én Mezőfalván is megemlékeznek a több tízezer, családjától elválasztott és kényszermunkatáborba hurcolt, mártírhalált halt hősökről.
Idén Molnárné Troppert Mária szervezésében méltóképpen gondoltak a jelenlévők azokra, akik egy elnyomó rendszerben éltek. Zsömbör Attila, iskolánk történelem szakos tanára a korszakról, a kommunista rendszerről átfogóan beszélt. Szatmári-Nagy Eszter (8.a) és Tóth Laura (8.a) szavalatukkal segítették megérteni a jelenlévők számára az ünnep mondanivalóját. Molnárné Troppert Mária igazán személyessé és megindítóvá tette az emléknapot azzal, hogy visszaemlékezések alapján megidézte, hogy Mezőfalván miként volt jelen a kommunista diktatúra és milyen áldozatokat követelt itt helyben.
A jelenlévő diákönkormányzati felső tagozatos osztályképviselők és 8.osztályos tanulók mécseseket helyeztek el az emléktáblánál. A DÖK képviseletében, Takács Hanna (7.a) szavalatával zárult a megemlékezés. Nagy örömünkre szolgált, hogy a mezőfalvi civil szervezetek képviselői is megtiszteltek bennünket azzal, hogy részt vettek az ünnepségen. Ezúttal is köszönjük nekik!
Császár Mónika Ilona
A Diákönkormányzat az idei évben először tehetség- bemutató versenyt szervezett „Ki mit tud?” címmel. Örömmel tapasztaltuk, hogy vannak olyan gyermekek iskolánkban, akik szívesen megmutatják társaiknak a bennük rejtőző tornászt, viccmesélőt, táncost, bűvészt vagy énekest, zenészt. 17 különböző produkcióval álltak elő azok a lelkes, bátor diákok, akik szívmelengető, szórakoztató és felejthetetlen élményt nyújtottak előadásukkal a közönséget alkotó osztályképviselőknek és a zsűrinek. A komoly és nehéz zsűriző munkát Váradi Sándor, pedagógus; Bükki-Major Melinda, iskolai szociális segítő és Koncz Levente Kenéz, DÖK diákelnök végezték, akik arany, ezüst és bronz oklevelekkel és különdíjjakkal jutalmazták a versenyzőket. A fellépőket egy extravagáns, szuper finom csoki tortával is meglepték Császár Mónika tanárnő felajánlásának köszönhetően. A jól sikerült rendezvény kapcsán köszönettel tartozik a Diákönkormányzat a közreműködő pedagógusoknak, Árva-Szabó Ágnesnek, Koncz Tímeának és Tórizs Attilának, valamint a gördülékeny lebonyolításáért Kovács Barbarának (7.b) és Oroszi Bencének (8.b).
„Alázattal kell megállnunk a másik ember egyénisége, személyisége előtt, és el kell tudnunk fogadni azt, hogy az sok tekintetben "más" mint mi.” /Gyökössy Endre/
2019.02.21-án, az Anyanyelvi nap keretén belül, a Diákönkormányzat szerette volna felhívni az iskolás gyerekek figyelmét arra, hogy a magyar nyelv mennyire sokszínű. Különleges a történelme, gazdag a szép irodalma.
QR-kódokat helyzetünk el az alsó és felső tagozatosok folyosóira, amely elkészítésében a 6.a osztály sokat segített. Köszönjük nekik! A kódokat mobiltelefonos alkalmazással, QR-kód olvasó applikációval lehetett megfejteni. A diákok ennek segítségével tudták elolvasni az összegyűjtött 34 érdekességet anyanyelvünkről.
Játékot is hirdettünk, amelyben 10 kérdésre adhattak választ az érdeklődők. A Mosoly Díj osztáskor a legügyesebb helyes megfejtők (Deák Bence 5.a, Hir Amadea 5.a, Kis Evelin 5.a, Kovács Hanna 6.a és Takács Hanna 6.a) csokoládét kaptak.
Miért éppen a QR-kód használatára esett a választásunk? Szerettük volna, ha nem csak egy tabló, plakát emlékeztetne bennünket, a jeles nap kapcsán a magyar nyelv egyedülállóságára, különlegességére.
A QR-kód gyakorlatilag képpontokból álló vonalkód. Előnye, hogy sok információt képes tárolni kis helyen képbélyegként. Nagy a hibatűrő képessége, ha roncsolódott korrigálja önmagát, valamint ingyen hozzáférhető bárki számára. J
Szerettük volna még, hogy az okos mobiltelefonok biztosította lehetőségeket még tudatosabban aknázzák ki tanulóink, s megismerjenek egy újabb korszerű kommunikációs lehetőséget.
Anyanyelvünkkel kapcsolatos QR-kód. Az ötödikesek olvasás közben.
(Császár Mónika Ilona, DÖK koordinátor)
Iskolánk diákjai, tanáraik innovációs szemléletének köszönhetően fejlesztő foglalkozások és informatika órák keretében ismerkedhetnek a robotika világával.
2018 februárjában a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ pályázatot írt ki az oktatási intézmények számára olyan pedagógusok által kidolgozott, helyben működő szakmai programok és jó gyakorlat alkalmazásának és elterjesztésének támogatására, melyek hozzájárulnak az oktató-nevelő munka fejlesztéséhez.
Kollégáink több pályázatot is benyújtottak, számos innovatív ötletet dolgoztak ki. A KK a beérkező pályázatok közül a COOL-ÉLÉS program iskolai alkalmazását támogatta 1,1 millió forint összeggel.
A programot a Vadaskert Alapítvány szakemberei dolgozták ki és alkalmazzák klinikai keretek között. Az általuk kidolgozott tematika és módszertan továbbképzés keretében sajátítható el, mely lehetőséget biztosít arra, hogy a szakemberek iskolai keretek között is sikerrel alkalmazhassák a program elemeit.
A COOL-ÉLÉS - a társas kirekesztettség csökkentése és önvédelmi stratégiák gyermekek számára program tulajdonképpen egy szociális készségfejlesztő tréning, mely elsősorban a 10-17 év közötti korosztályt célozza meg. Azokat a gyerekeket segíti, akik az iskolai közösségben félénkek, perifériára szorultak, csúfoltak vagy kiközösítettek, vagy baráti kapcsolatok nélküliek.
A tréning célja az alapvető szociális készségek célzott fejlesztése, melynek segítségével a foglalkozásokon résztvevő gyerekek hatékonyabbá válhatnak a kezdeményezés, kommunikáció, önvédelem és problémamegoldás terén. A közösen végzett gyakorlatoknak köszönhetően könnyebbé válhat számukra a barátságok kialakítása és fenntartása, a közösségbe való beilleszkedés is.
Iskolánkban 6 fős csoport indult. A gyerekek az osztályfőnökök javaslatai alapján kerültek a programba, mely péntekenként zajlik, majd egy nyári napközis táborral ér véget.
A játékos foglalkozások során sor kerül az adott szociális készség fejlesztésére, tudatosítására, szerepjátékokkal történő gyakorlására. A gyerekek számára fontos cél, hogy a társas interakciók során kialakult problémáknak megtalálják a hatékony megoldását, fejlődjön a szociális problémamegoldó gondolkodás. Ehhez különféle szituációkban gyakorolják, próbálják ki a hatékonynak talált válaszokat.
A foglalkozások során teret kapnak már meglévő pedagógiai, készségfejlesztő játékok, a kitűzött készségeknek megfelelő, a csoporthoz alakítható játékok is.
A pályázati forrásnak köszönhetően kialakításra került a tanulóbarát terem, mely alkalmas a foglalkozások tartására, továbbá közel 400 ezer forint értékben szerezhettünk be olyan fejlesztő eszközöket és társasjátékokat, melyek a kitűzött célokat szolgálják, s lehetőséget teremtenek a gyerekek közti kooperációra is.